Odzież, która jest przeznaczona na upominki reklamowe z nadrukiem zwykle powinna się wiązać z branżą reklamowanej firmy. Zatem jeśli mówimy o branży kosmetycznej, to producenci kosmetyków podarują współpracownikom zatrudnionym salonach kosmetycznych fartuchy z logiem swojego przedsiębiorstwa.
Najczęściej w grupie odzieży reklamowej zalicza się odzież roboczą oraz kombinezony. Ponadto można tutaj wspomnieć o popularnych koszulkach oraz czapeczkach. Logo firmy bądź inny motyw wymyślony przez projektanta zajmującego się kampanią firmową, mogą być naklejone lub naszyte. Często stosuje się metodę termotransferową, sitodruk bądź haft komputerowy.
Odzież robocza jako upominki reklamowe z nadrukiem firmowym najczęściej spotykana jest w przypadku branży związanej z pracą fizyczną. Zazwyczaj przeznaczona jest ona dla ekip budowlanych, mechaników samochodowych, a także pracowników zakładu produkcyjnego. Naszywki znajdują się na materiale w różnych miejscach. Wszystko zależy od konkretnego projektu nadruku, doboru kolorystyki i techniki jaką projekt zostanie wykonany.
Elementy odzieży roboczej właściciele firm zwykle przekazują zaprzyjaźnionym fachowcom, lub osobom, które podpisały poważny kontrakt w przypadku robocizny określonego dzieła. Oczywiście mogą one stać się nagrodami za udział w konkursie dla klientów na przykład sklepu z narzędziami bądź artykułami motoryzacyjnymi.