Upominki reklamowe z nadrukiem to powszechny sposób zaskarbiania sobie zainteresowania ze strony klientów. Warto jednak podkreślić, że kiedy np. wybieramy długopisy plastikowe, które mają stać się naszymi upominkami reklamowymi z nadrukiem, powinniśmy dobrze zastanowić się nad ich kolorystyką.
Przede wszystkim warto przyjrzeć się dokładnie projektowi nadruku, jaki ma się znaleźć na długopisie. Jeśli całe logo jest czarne, nie ma w zasadzie znaczenia, jakiego koloru upominki reklamowe zakupimy, jeśli tylko nie będzie to barwa zbyt ciemna, która by sprawiała, że nasze logo stanie się mało widoczne.
Oczywiście zasada ta działa także w drugą stronę. Jeśli np. logo jest białe, to kolor długopisów reklamowych powinien być raczej ciemny, intensywny. Dzięki temu nadruk będzie się dobrze prezentował.
Często mówi się także, iż upominki reklamowe z nadrukiem, w tym też długopisy plastikowe, powinny być w kolorach powszechnie kojarzonych z daną dziedziną, branżą. Nie ma jednak potrzeby przestrzegania jakichś odgórnych zasad.
Czasami może się zdarzyć np., że różowe długopisy będą znakomicie współgrać kolorystyczne z logo - wtedy można pokusić się o wybór tej właśnie barwy gadżetów, nawet gdy chodzi o reklamę instytucji finansowej czy też jakiejś fabryki.